Даценко Віра Анатоліївна
Освіта: вища
Що закінчила: Уманський УДПУ ім. П.Г. Тичини
Спеціальність: викладач української мови та літератури, зарубіжної літератури, практичний психолог
Посада: практичний психолог
Педагогічний стаж роботи: 8 років 7 місяців (станом на 01.01.2021)
Категорія: спеціаліст
Електронна адреса: dacenkovera04@gmail.com
Основною метою практичного психолога у Теплицькому професійному аграрному ліцеї є: підвищення ефективності навчально-виховного процесу через формування психологічної культури учнів, батьків, вчителів, збереження психічного та фізичного здоров’я дітей, створення оптимальних соціально-психологічних умов для розвитку сучасної креативної особистості.
Основні напрями роботи практичного психолога у ліцеї:
Діагностика
- виявлення причин труднощів у навчанні, інтелектуальному розвитку, соціально-психологічній адаптації учнів;
- вивчення та визначення індивідуальних особливостей динаміки розвитку особистості, потенційних можливостей в освітньому процесі, професійному самовизначенні дітей
Профілактика
- своєчасне попередження відхилень у розвитку та становленні особистості, міжособистісних стосунках;
- запобігання конфліктним ситуаціям в освітньому процесі
Корекція
- усунення виявлених труднощів соціально-психічного розвитку здобувачів освіти;
- зниження ризиків проблем адаптації до освітнього середовища, схильності до залежностей та правопорушень, різних форм девіантної поведінки
Навчальна діяльність
- форма активного співробітництва, направлена на удосконалення, розвиток, формування особистості
Консультування
- багатофункціональний вид індивідуальної та групової роботи, спрямований на вирішення запитів, з якими звертаються учасники освітнього процесу
Зв’язки з громадськістю
- діяльність, спрямована на досягнення взаєморозуміння, співпрацю між окремими особами, колективами, соціальними групами, організаціями, державними органами управління
Просвіта
- формування психологічної та соціальної компетентності учасників освітнього процесу.
Нормативно-правове забезпечення діяльності практичного психолога:
- Конституція України
- Етичний Кодекс психолога
- Закон України «Про охорону дитинства»
- Міжнародна концепція «Про права дитини»
- Наказ Міністерства освіти України «Про затвердження Положення про психологічну службу системи освіти України» № 616 від 02.07.2009 р. та «Про внесення змін до Положення про психологічну службу систему освіти України»
- Наказ Міністерства освіти і науки «Про затвердження Положення про психологічний кабінет дошкільних, загальноосвітніх та інших навчальних закладів» № 691 від 19.10.2001р.
- Наказ Міністерства освіти і науки України «Про затвердження Положення про експертизу психологічного і соціологічного інструментарію, що застосовується в навчальних закладах» № 330 від 20.01.2001р.
- Лист Міністерства освіти і науки України від 27.08.2000 №1/9-352 « Про планування діяльності, ведення документації і звітності усіх ланок психологічної служби системи освіти України» та інші нормативні документи .
Діагностичний інструментарій психолога ліцею:
- Соціометрія (Дж. Морено)
- Проективна методика «Дім. Дерево. Людина.»
- Тест «Агресивна поведінка» (Є. Ільїн, П. Коваль, С. Поштаренко)
- Проективна методика «Малюнок сім’ї»
- Методика «Особистісний опитувальник для підлітків» ( Г. Айзенк)
- Опитувальник «Дослідження тривожності» (Спілберг)
- Методика діагностики професійної спрямованості особистості (Б. Басс)
- Методика дослідження самооцінки (Дембо-Рубінштейн)
- Методика визначення типу акцентуації рис характеру та темпераменту ( К. Леонгард, Х. Смішек)
- Методика визначення ступеня прояву депресії
- Методика визначення батьківського відношення ( А.Я. Варга, В.В. Столін)
- Методика визначення схильності до адиктивної, агресивної, деліквентної поведінки» (А. Н. Орел)
- Методика «Діагностика рівня емоційного вигорання» (В.В. Бойко)
Психологічна допомога під час війни: де і як отримати допомогу