Робота методиста з молодими педагогами
- Ознайомлення молодого педагога з правилами внутріліцейного розпорядку, основними правами і обов’язками педагога ( Закон України « Про ПТО », статут ліцею ), з оплатою праці.
- У ході вступної бесіди виявити нахили, здібності, потенційні можливості молодого вчителя, його сімейний стан, матеріальне становище, побутові умови.
- Закріплення за молодим педагогом наставника.
- Надання допомоги молодому педагогу у плануванні його роботи.
- Ознайомлення молодого педагога з організацією виховної роботи в ліцеї.
- Включення молодого педагога до роботи школи молодого викладача.
- Складання розкладу уроків для організації взаємовідвідування уроків молодого педагога і його наставника.
- Проведення діагностування молодого педагога ( в кінці першого року роботи ).
- Організація самоосвіти молодого педагога.
- Включення молодого педагога в роботу майстер-класів, творчих груп.
- Складання пам’яток на допомогу викладачу – початківцю.
- Ознайомлення викладача з передовим педагогічним досвідом.
- Організація, здійснення внутріліцейного контролю за роботою молодого педагога.
.
Пам’ятка наставнику для аналізу уроку молодого педагога
- Чи зацікавив вас урок ?
- Чи забезпечується цілеспрямована розумова діяльність учнів?
- Чи дотримується викладач педагогічного такту ?
- Як створюються ситуації для глибокого сприймання матеріалу, емоційних переживань учнів?
- Як здійснюється контакт з групою та окремими учнями, тобто як налагоджено зворотній зв’язок?
- Наскільки ефективно організовано самостійну роботу учнів, як педагог озброює їх навичками самоосвіти, самоконтролю?
- Що на уроці найбільше вдалося викладачу?
- Які заходи виховного характеру було здійснено?
- Як формувалася на уроці свідома робоча дисципліна?
- Що не вдалося? Чому? Як працювати над усуненням недоліків?
.
Пам’ятка для наставника
- Разом із молодим педагогом глибоко проаналізуй навчальні плани і пояснювальні записки до них.
- Допомагай стажисту скласти календарно-тематичний план, звернувши особливу увагу на підбір матеріалу для систематичного повторення, практичних і лабораторних робіт, екскурсій.
- Допомагай у підготовці до уроків, особливо перших уроків, першої зустрічі з учнями. Найбільш важкі теми розробляй разом із молодим педагогом. У своїй групі намагайся вивчати складний матеріал з випередженням на 2-3 уроки, щоб дати молодому педагогу можливість навчитися методиці розкриття найбільших складних тем.
- Допомагай молодому педагогу у веденні тематичного обліку знань, проведенні залікових уроків.
- Разом підбирайте і готуйте дидактичний матеріал, наочні посібники, тексти задач, вправ, контрольних, самостійних , залікових робіт.
- Відвідуй уроки молодого педагога з наступним їх детальним аналізом, запрошуй його на свої уроки, разом їх обговорюйте.
- Допомагай у підборі літератури для самоосвіти.
- Ділися досвідом шляхом доброзичливого показу зразків роботи.
- Допомагай своєчасно, з терпінням, наполегливо. Ніколи не забувай відмічати позитивне в роботі молодого педагога.
- Вчи не копіювати, не сподіватися на готові розробки, а виявляти власний педагогічний почерк.
.
Поради досвідчених колег молодому педагогу
- Перед уроком перевірте, чи все потрібне на місці, чи немає непотрібних предметів біля дошки, чи чисто у кабінеті.
- Раціонально використовуйте кожну хвилину уроку.
- Не використовуйте багато часу для перевірки домашнього завдання. Використовуйте різні форми перевірки. Вводьте систему взаємоперевірки.
- Поясніть учням мету, завдання уроку.
- Коли пояснюєте новий матеріал, намагайтеся вичленити проблеми, пропонуйте учням вирішувати їх самостійно.
- Не спішіть виправляти помилку учня, краще, якщо її виправлять одногрупники.
- Намагайтеся організувати самостійну роботу учнів на уроці.
- На уроці кожен учень має бути на виду, до кожного шукайте індивідуальний підхід.
- При використанні технічних засобів навчання, комп’ютерної техніки, наочності не марнуйте час, намагайтеся використовувати засоби навчання ефективно.
- При організації самостійної роботи, гри, усних відповідей не квапте учнів.
- Використовуйте всі наявні можливості для реалізації принципів інноваційних технологій.
- Звертайте увагу на виховні аспекти уроку.
- Домашнє завдання потрібно давати з поясненням, до дзвоника. Не затримуйте учнів після дзвоника.
- Пам’ятайте: кожний урок не повинен бути схожий на попередній.
.
Рекомендації з підготовки молодого педагога до уроку
- Вчитайся у розділ програми, який потрібно вивчити на даному уроці, а в деяких випадках – і в пояснювальну записку до програми.
- Вивчи матеріал цього розділу, питання, теми.
- Сформуй задум уроку, дай відповідь на питання, щоб ти хотів досягнути у результаті його проведення, сформулюй мету уроку.
- Уяви колектив даної групи, уявно намалюй конкретних учнів. Уяви психологію цих учнів, використовуючи мистецтво педагогічного перевтілення, намагайся накреслити їхні дії на шляху до досягнення мети.
- Вибери з усього арсеналу методичних прийомів найоптимальніші для даного матеріалу і для даних учнів.
- Зістав вибрані прийоми зі своїми можливостями, змоделюй свої дії на даному уроці.
- Продумай структуру уроку і зафіксуй все знайдене у плані – конспекті.
- Підготуй наочні посібники, не забудь підготувати і перевірити справність ТЗН.
- Повтори вузлові елементи плану, продумай непередбачені обставини.
- Спитай себе : « Ти готовий до уроку ? ».
План роботи школи молодого педагога
ПРОБЛЕМА: професійна адаптація молодих викладачів та майстрів в/н, формування їх професійних умінь,підготовка до педагогічної діяльності, методична допомога з питань теорії та практики викладання
1 рік ЗАВДАННЯ: формування професійних умінь педагогічних працівників.
№ | Зміст роботи | Термін виконання | Відповідальні |
1 | 1. Плануюча документація педагогічного працівника
2. Загальні вимоги до уроку. Класифікація типів уроків 3. Методика проведення лабораторно-практичних робіт 4. Оцінювання навчальних досягнень учнів |
Вересень |
Заст. директора з НВР Методист |
2 | 1. Форми контролю навчальних досягнень учнів
2. Алгоритм підготовки майстра виробничого навчання до занять. 3. Розгляд орієнтованої схеми аналізу уроку 4. Технологія визначення завдання уроку: навчальної, розвивальної, виховної |
Жовтень | Заст. директора з НВР
Методист |
3 | 1. Розробка, зміст та методика проведення олімпіад, конкурсів профмайстерності
2. Індивідуальний та диференційований підхід до учнів 3. Методика організації позанавчальної роботи з учнями |
Листопад | Директор
Заст. директора з ВР Методист |
4. | 1. Організація роботи з обдарованими учнями
2. Організація роботи з невстигаючими учнями 3. Організація самостійної роботи учнів на уроках |
Лютий | Методист
Псялига М.П. |
5. | 1. Самоаналіз професійних умінь молодими спеціалістами
2. Аналіз взаємовідвідування занять |
Березень | Заст. директора з НВР
Методист |
6. | 1. Рекомендації щодо проведення державної підсумкової атестації та поетапної атестації.
2. Діагностування та анкетування молодих викладачів та майстрів в/н з метою виявлення результативності роботи ШМВ |
Квітень | Заст. директора з НВР
Методист |
7. | Підсумкове засідання молодих викладачів та майстрів в/н з питань результативності роботи ШМП | Травень | Заст. директора з НВР
Методист |
2 рік Завдання: розгляд актуальних питань професійної діяльності викладача, самовдосконалення педагогів з урахуванням сучасного рівня розвитку психолого-педагогічної науки
№ | Зміст роботи | Термін виконання | Відповідальні |
1 | 1. Вибір ефективних форм та методів навчання відповідно до типу уроку
2. Розгляд схеми психолого – педагогічного аналізу уроку |
Вересень | Заст. директора з НВР
Методист |
2 | 1. Використання міжпредметних зв’язків на уроках
2. Дидактичний та роздатковий матеріал на уроках. 3. Методичні рекомендації з розробки різнорівневих тестових завдань |
Жовтень | Методист
|
3 | 1. Мотивація навчальної діяльності
2. Урок у системі особистісно-орієнтованого підходу до навчання 3. Нетрадиційні форми проведення уроків |
Листопад | Заст. директора з НВР
Методист |
4. | 1. Організація процесу навчання. Дисципліна в класі.
2. Форми та методи роботи з батьками. Проведення батьківських зборів. |
Лютий | Заст. директора з ВР
Методист |
5. | 1. Впровадження та використання передового педагогічного досвіду
2. Працюємо над учительськими помилками |
Березень | Заст. директора з НВР
Методист |
6 | 1. Практикум «Вирішення конфліктних ситуацій в навчальному процесі. Привіт! Я – конфлікт».
|
Квітень | Заст. директора з НВР
Заст. директора з ВР Методист, психолог |
7. | Творчий звіт молодих викладачів та майстрів в/н з питань результатів стажування | Травень | Заст. директора з НВР
Методист |
3 рік Завдання: розгляд актуальних питань професійної діяльності, впровадження сучасних педагогічних технологій, підготовка до інноваційної діяльності, фахового росту, самовдосконалення
№ | Зміст роботи | Термін виконання | Відповідальні |
1 | 1. Система роботи викладача зі створення та оновлення комплексного методичного забезпечення предметів
2. Система роботи майстра виробничого навчання з оновлення і поповнення комплексного методичного забезпечення професії |
Вересень | Заст. директора з НВР
Методист |
2 | 1. Тренінг «Сучасні педагогічні технології»
2. Система уроків за модульно-рейтинговою технологією. |
Жовтень | Заст. директора з НВР
Методист
|
3 | 1. Підготовка методичних розробок уроків теоретичної та професійно-практичної підготовки. | Листопад | Заст. директора з НВР
Методист |
4. | 1. Керування творчою роботою учнів у процесі навчання.
2. Керування написанням учнями науково-дослідницької роботи |
Лютий | Заст. директора з НВР
Методист
|
5. | 1. Психолого-педагогічна характеристика класу як групи | Березень | Заст. директора
з НВР Методист Психолог |
6. | 1.Робота викладача з питань підвищення фахової майстерності. Самоосвіта.
2. Атестація педагогічних працівників. |
Квітень | Заст. директора з НВР
Методист |
Заняття-практикум школи молодого педагога.